Konflikthåndtering – med et arbejdsglædeskabende perspektiv

Der er 2 muligheder, enten at vælge det forebyggende eller få hjælp til en igangværende konflikt, som vi løser og efterfølgende etablerer sunde rammer. (Begge kan afholdes på engelsk)

Når mennesker er sammen, så vil der med garanti opstå konflikter, store som små.

Nogle konflikter vil være åbenlyse, og vil blive kommunikeret ud. Andre, og formentlig flest, vil bare ligge og ulme i maven, indtil en dag, hvor de bliver synlige for andre.

Oftest skyldes konflikter at vi ikke får sagt hvad vi virkelig mener, sagt det forkert eller misforståelser som ikke bliver løst når de sker.

Workjoy har mange års erfaring, både hvad angår at løse aktive konflikter, men også hele den forebyggende implementering i hverdagen, hvor tingene går stærkt.

Vi er en del, som synes det kan være svært eller direkte ubehageligt, at skulle have disse samtaler. Selv som leder.

Men med den ærlige samtale, så gør vi det nemmere for os alle, da vi alle har et ansvar. Workjoy giver jer værktøjer, viden og mod, til at få sagt det der vitterlig er brug for, med et arbejdsglæde perspektiv.

Forebyggende eller aktiv konflikt

Konflikthåndtering for teams/afdeling

Forstå dit eget ansvar i kommunikationen, lær hvordan du får sagt det “farlige”, med udgangspunkt i arbejdsglæde. 

Vi er en del, som synes det kan være svært eller direkte ubehageligt, at skulle have samtaler, når vi synes andre er ubehøvlede, vrede, eller triste.

Den ærlige samtale, handler om at være helt ærlig over for dig selv og den person du taler med, dermed også sårbar, hvilket bygger tillid.

Workjoy’s kursus, Den ærlige samtale, giver dig værktøjer, viden og mod, samt træning i, at få sagt det du vitterlig har brug for, med et arbejdsglæde perspektiv.

På dagen har vi 3 timer, hvor vi lærer og træner, samt lægger en plan for afholdelse af nogle samtaler.
På opfølgningsdagen ca. 3 uger efter, har vi 2 timer sammen. Her deler vi vores oplevelser, og får sparring.

Kurset vil give jer en forståelse for kommunikationen, den enkeltes ansvar, samt værktøjer og træning i brugen.

 

Målgruppe: Kurset er for alle (Kan tilpasses til ledergrupper)

 

Varighed: 3 timer + 2 timer opfølgningsdag

 

Sted: Frit valg

 

Antal deltagere: 6 – 20 personer

Få løst aktive konflikter

Akut hjælp til en igangværende konflikt, er livsvigtig for jeres alles trivsel. For typisk vil alle være påvirket af den dårlige stemning, der er skabt.

Når Workjoy bliver tilkaldt til en aktiv konflikt, så starter vi med at have samtaler med de involverede. Typisk en varighed imellem 1-2 timer.

Igennem disse samtaler, så vil vi få tegnet et “billede” af konfliktens omfang og den primære årsag.

Ret hurtigt vil vi få taget det værste ud af konflikten efter disse samtaler, så vi efterfølgende finder ud af, hvem der skal have fælles samtaler med, så vi sammen får rettet op på tingene.

Erfaringen med disse konfliktløsninger er, at vi inden for 2 uger, både har løst konflikten, men også fundet ud af, hvordan vi ønsker at gøre tingene efterfølgende.

Normalt tager vi så et fællesmøde, hvor I får forståelsen for, hvorfor konflikter opstår, men også hvordan vi fremover skal håndtere disse.

Aktive konflikter kan være svære at tidsbestemme, men typisk vil det være løst forholdsvist hurtigt. Erfaringen med disse siger 2-3 samtaler af 2 timer inden for ca 2 uger, har løst konflikten, og sat en ny retning.

Målgruppe: De som er involveret i konflikten, samt efterfølgende hele teamet/gruppen/afdelingen

Varighed: Samtaler med de involverede, og et 2 timers konflikthåndterings indslag for alle. Så vi fremover forstår os selv bedre.

Sted: Hos jer